معايير التقييم لدى أساتذة التربية البدنية والرياضية وعلاقتها بتحقيق الأهداف المسطرة في منهاج المرحلة الثانوية

بربوش, طارق (2022) معايير التقييم لدى أساتذة التربية البدنية والرياضية وعلاقتها بتحقيق الأهداف المسطرة في منهاج المرحلة الثانوية. Doctoral thesis, معهد علوم وتقنيات النشاطات البدنية والرياضية.

[img] Text
أطروحة الدكتوراه بربوش طارق (2).pdf

Download (10MB)

Abstract

RESUME : عنوان الدراسة: معايير التقييم لدى أساتذة التربية البدنية والرياضية وعلاقتها بتحقيق الأهداف المسطرة في منهاج المرحلة الثانوية. أهداف الدراسة: يتمثل الهدف من هذه الدراسة فيما يلي: معرفة مدى تطبيق أساتذة التربية البدنية والرياضية لمعايير التقييم قصد تحقيق الأهداف المسطرة في المنهاج لكل من الجانب المعرفي والجانب الحس-حرمي والجانب الوجداني. التساؤل العام للدراسة: هل يقوم اساتذة التربية البدنية و الرياضية بتطبيق معايير التقييم المعتمدة لتحقيق الاهداف المسطرة في منهاج المرحلة الثانوية؟ منهج الدراسة: المنهج المستخدم هو المنهج الوصفي المسحي المدرسي. مجتمع الدراسة: شمل مجتمع البحث كل أساتذة التربية البدنية والرياضية في المرحلة الثانوية على مستوى التراب الوطني، أما المجتمع المتاح فقذ شمل كل أساتذة التربية البدنية والرياضية للسنوات ( الأولى والثانية والثالثة ) لولاية بسكرة ، اذ يبلغ عددهم 124 أستاذ موزعين على 48 ثانوية من مجمل 33 بلدية لولاية بسكرة. ABSTRACT : Title of the study: Evaluation criteria of physical education and sports teachers and their relationship to achieving the objectives set in the secondary school curriculum. Objectives of the study: The aim of this study is to: Knowing the extent to which physical education and sports teachers apply the evaluation criteria in order to achieve the objectives set in the curriculum for both the cognitive aspect, the sense-sense aspect, and the emotional aspect. The general question of the study: Do teachers of physical education and sports apply the approved evaluation criteria to achieve the goals set in the secondary school curriculum? Study Methodology: The method used is the descriptive survey method. Study population: The research community included all the teachers of physical education and sports in the secondary stage at the level of the national territory. As for the available community, it included all the teachers of physical education and sports for the years (first, second and third) of the state of Biskra, as their number reached 124 teachers distributed over 48 secondary schools from the total 33 municipalities of the wilaya of Biskra

Item Type: Thesis (Doctoral)
Uncontrolled Keywords: معايير التقييم، أستاذ التربية البدنية والرياضية، الأهداف، المنهاج
Subjects: L Education > L Education (General)
Divisions: Institut des sciences et techniques des activités physiques et sportives
Depositing User: BIS
Date Deposited: 08 Nov 2022 09:20
Last Modified: 08 Nov 2022 09:20
URI: http://thesis.univ-biskra.dz/id/eprint/5866

Actions (login required)

View Item View Item